piątek, 25 października 2013

Świeże soki

Witam Ciężarówki! :)

Czy warto pić świeże soki? Myślę, że odpowiedź na to pytanie Was nie zaskoczy- pewnie, że warto!!!!

Dlaczego są tak cenne i zalecane? Z tego prostego powodu, że są istną bombą witaminowo- mineralną!!! :) Dlatego, pijcie je koniecznie, zarówno w czasie ciąży jak i potem.


Oczywiście skład witaminowo- mineralny Waszego soczku zależy od tego, jakie produkty wybierzecie. Natomiast jedno jest pewne- każdy z nich będzie super zdrowy i pyyyyyszny!:) 


Do napisania postu na temat świeżych soków (nie zalecam picia tych z kartonów... są one bardzo często dosładzane cukrem, a nawet jeżeli część z nich- jak deklarują producenci- nie jest, to nadal zawierają one morze konserwantów... Próbowałyście kiedyś wycisnąć sok z pomarańczy i wypić go następnego dnia? Nie radzę... to jak w takim razie soki w kartonach mają termin  ważności na rok do przodu...? Chemia, chemia, chemia...) zainspirował mnie prezent od mojego Najsłodszego Męża- malutka, śliczna i doskonale spełniająca swoją rolę- SOKOWIRÓWKA!!! Stała się moim ulubionym kuchennym urządzeniem i jest odpalana niemal codziennie!!! Wszystkim serdecznie polecam!!!


Codziennie robię sobie inną bombę witaminową! To lepsze niż kawa! Działa równie pobudzająco (organizm lubi witaminki;)), do tego jest na pewno zdrowsza dla Ciężarówek i mam karmiących. Nie wspominając już o tym, jak bardzo lubi je moja Mała Lalunia, która swą radość okazuje licznymi kopniakami! <3 ;)



Oto lista soczków, które wypróbowałam do tej pory (a mam zamiar próbować różnych kombinacji) i były przesmaczne!

  1. pomarańcze + marchewka
  2. marchewka + jabłko
  3. marchewka + jabłko + pomarańcze
  4. kiwi + pomarańcze + świeży ogórek
  5. winogrona + jabłko + świeży ogórek 
  6. banan + pomarańcze
  7. marchew + imbir
  8. seler + marchew + pietruszka
  9. burak + seler + świeży ogórek
  10. mango + pomarańcze + marchew
Na razie tyle, ale jeszcze nie powiedziałam ostatniego słowa... ;) Mam w planach wpleść do tych soczków jeszcze seler naciowy i poeksperymentować z większą liczbą warzyw. Zobaczymy, czy będzie mi to smakowało ;) Was też serdecznie zachęcam do tworzenia własnych soków!

Pamiętajcie jednak, żeby nie przesadzać z marchewką, która jest bogatym źródłem witaminy A, która nie jest wskazana w dużych ilościach w czasie ciąży (po ciąży natomiast- nie ma już przeciwwskazań! :))

Pijcie na zdrowie!!! 


Pozdrawiam serdecznie,
Dietetyczna Mama ;)


P.S.
Zapraszam do odwiedzania mojej strony na facebook'u:
www.facebook.com/dietetycznamama



(zdjęcie- źródło ogólnodostępne w internecie: