czwartek, 22 maja 2014

Pomysł na obiad w upalny dzień

Hej Królewny!

Zrobiło się gorąco… Nie masz za bardzo pomysłu na obiad, a na samą myśl o mięchu w upalny dzień masz ochotę w ogóle zrezygnować z jedzenia?

Może jednak, zanim opuścisz posiłek, sprawdzisz jaką mam dla Ciebie propozycję? ;)



Moje Drogie, w upalne dni nie chce nam się przesadnie jeść, dlatego obiad powinien być lekki i świeży. Oczywiście może to być sałatka z różnościami lub też moja propozycja dla słodkich łasuchów… ;) Pamiętacie, kiedy w przedszkolu serwowano nam makaron z serem…?:D Postanowiłam trochę rozszerzyć tę wersję.



Moją obiadową propozycją na upalny dzień jest pełnoziarnisty makaron z twarogiem dosmaczonym miodem gryczanym i cynamonem, a to wszystko posypane jest jeszcze zmrożonymi jagodami!
Brzmi pysznie! Do tego mamy tu jeszcze kombinację słodkości z kwasowością! Love it! ;)



Dlaczego taki posiłek można uznać za obiad? Dostarcza nam zarówno niezbędnych węglowodanów złożonych (makaron), które są najcenniejszym źródłem witamin z grupy B, ponadto dobrego, pełnowartościowego białka (w postaci twarogu- mamy tu komplet tzw. aminokwasów egzogennych, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu). Żeby było jeszcze zdrowiej dorzuciłam bombę witaminy C w postaci porzeczek oraz, żeby było jeszcze pyszniej miód gryczany (chroniący nas przed wirusami) oraz przyspieszający metabolizm cynamon! J



Jak to zrobić?
-Gotujemy makaron- koniecznie pełnoziarnisty (szklankę),
- przygotowujemy ½ kostki chudego twarogu, dodajemy do niego łyżeczkę miodu i szczyptę cynamonu- całość mieszamy,
- kiedy makaron będzie już gotowy (gorący) kładziemy na niego nasz twaróg,
- całość posypujemy czarną porzeczką w ilości DOWOLNEJ! :D

Smak! ;)



Pozdrawiam serdecznie,

Dietetyczna  Mama ;)



P.S.
Zapraszam serdecznie do odwiedzania mojej strony: www.facebook.com/dietetycznamama
Wszystkie te  z Was, które są jeszcze Ciężarówkami zapraszam do czytania wcześniejszych postów (zaczynając od lipca). Znajdziecie tam mnóstwo porad dotyczących żywienia w czasie ciąży oraz przepisy na smaczne, zdrowe i wartościowe potrawy. Zachęcam…. J


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz