czwartek, 26 czerwca 2014

pulpeciki rybne- pychoty!

Hej Miłośniczki zdrowego jedzonka!


Dzisiejszy przepis- PULPECIKI RYBNE W SOSIE KOPERKOWYM Z KASZĄ PĘCZAK, czyli genialny i superpyszny pomysł na obiad!


Panienki, przyznam szczerzę, że z drżeniem serca zabrałam się za przygotowywanie owych pulpecików, ponieważ nigdy wcześniej ich nie robiłam- i to był błąd! ;)



Wyszły naprawdę genialne, bardzo delikatne i co najważniejsze, smakowały również moim najbliższym (a to właśnie oni są moimi najsurowszymi krytykami i co „gorsza”, zawsze walą prawdę między oczy;), a tym razem- głównie słyszałam słowa zachwytu, a skoro tak, musiałam szybciutko podzielić się z Wami moim przepisem;))!


Może to być również świetny obiad dla Waszych, już troszkę starszych, Dzieciaczków. Zamiast przygotowywać im panierowane paluszki rybne, w których zawartość ryby wynosi tyle, co kot napłakał, lepiej przygotować samemu zdrowe i w stu procentach przygotowane z ryby pulpeciki. J


Do moich „pierworodnych” ;) jako rybkę wybrałam mintaja, ale równie dobrze może to być np. dorsz, czy sola… nie jestem pewna jak zachowałby się łosoś, ale przetestuję i dam znać ;)




Zatem, Kochane moje, do przygotowanie pulpecików potrzebujemy:
- solidny kawał ryby (filet!, w moim przypadku, jak już wspominałam- mintaj)-ilość- jak 4 zaciśnięte pięści,
- otręby- 3 łyżki,
- płatki owsiane- 3 łyżki (jeżeli nasze „rybiszcze” będzie za luźne, nie nadające się jeszcze na patelnie dodajemy po łyżce otrąb i płatków owsianych aż osiągnie pożądaną konsystencję),
- 2 całe jajka,
- pęczek koperku,
- ½ cebulki- drobniutko pokrojonej,
- sól, pieprz, zioła do smaku J
- oliwa z oliwek lub olej rzepakowy do podsmażenia


Jak to zrobić:

- rybkę, otręby, płatki owsiane i jajka wrzucamy do wysokiego naczynia, następnie używając blednera tworzymy z nich pastę na wzór tej w paluszkach rybnych;),
- następnie do naszej masy dodajemy posiekany koperek, cebulkę i przyprawy,
- całość mieszamy i formujemy niewielkie (lekko spłaszczone) pulpeciki wielkości ½ pięści,
- wrzucamy na patelnię, na której jest już rozgrzany tłuszcz,
- obsmażamy na średnim ogniu (płytę indukcyjną miałam ustawioną na 7 z 9-moc ;)) po 2-3 minuty z każdej strony J

i już! Teraz jeszcze sos… ;)



Sos koperkowy do rybki- składniki:
- pęczek koperku,
- łyżka dobrego masła,
- siemię lniane mielone- używane do zagęszczenia sosu- jak mąka (dodajemy tyle, żeby osiągnąć zadowalającą gęstość;)),
- sól, pieprz,
-jogurt naturalny,
-woda.

Przygotowanie:
-na patelnię nalewamy około 2 szklanki wody, pozwalamy jej się zagotować,
- następnie dodajemy do niej masło, sól i pieprz,
- odlewamy trochę naszego roztworu do kubeczka i dodajemy stopniowo siemię lniane- cały czas powolutku mieszając,
- kiedy konsystencja będzie taka jaką lubimy, powoli przelewamy miksturę na patelnię- cały czas mieszając,
- jeżeli gęstość jest ok, odkładamy patelnię na bok, znowu przelewamy część roztworu do kubeczka i tym razem dodajemy jogurt (duuuużo!;)) i podobnie jak z siemieniem lnianym, mieszamy i przelewamy całość na patelnię,
- na koniec dodajemy posiekany koperek! :D



Najbliższym zaserwowałam do tego kaszę pęczak <3 i mizerię (z jogurtem naturalnym i bez śmietany oczywiście;)).



Życzę smacznego i strasznie jestem ciekawa Waszych opinii! J

Pozdrawiam serdecznie,

Dietetyczna Mama ;)




P.S.
Zapraszam serdecznie do odwiedzania mojej strony: www.facebook.com/dietetycznamama
Wszystkie te  z Was, które są jeszcze Ciężarówkami zapraszam do czytania wcześniejszych postów (zaczynając od lipca). Znajdziecie tam mnóstwo porad dotyczących żywienia w czasie ciąży oraz przepisy na smaczne, zdrowe i wartościowe potrawy. Zachęcam…. J


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz