czwartek, 24 kwietnia 2014

JAGLANKA- genialna na drugie śniadanie

Hej Królewny!

Nie wiesz co zjeść na pierwsze lub drugie śniadanie? Znudziło Ci się już ciemne pieczywo jedzone na zmianę z płatkami owsianymi? Mimo wszystko nadal chcesz, żeby Twój posiłek był zdrowy i dostarczał jak najwięcej cennych składników Tobie i Twojemu Maluchowi?

Sięgnij po KASZĘ JAGLANĄ!!!


Zajęło mi to całkiem sporo czasu, zanim przekonałam się do tego, że nie ma na świecie nic pyszniejszego od JAGLANKI! Jest genialna, szczególnie, jeżeli jesteśmy łasuchami! :D W takim wypadku, moja wersja na pewno Wam się spodoba! ;)


Potrzebujemy:
- kaszę jaglaną (uważana jest za KRÓLOWĄ KASZ ze względu na niesamowitą zawartość witamin i składników mineralnych) - filiżankę nieugotowanej <gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, pamiętając o tym, że przed gotowaniem koniecznie trzeba ją wypłukać, aby pozbyć się gorzkiego posmaku)
- 1/2 szklanki świeżego mleka (nie UHT, tylko takiego z lodówki)
- szklankę wody

Do garnuszka wlewamy wodę i czekamy aż się zagotuje, następnie wrzucamy opłukaną kaszę i dolewamy mleka. Gotujemy koło 20 minut.


Do naszej ugotowanej JAGLANECZKI dodajemy (po ugotowaniu):
- solidną łyżkę miodu (najlepiej spadziowego, ponieważ ma najwięcej cennych składników odżywczych),
- łyżeczkę siemienia lnianego,
- łyżeczkę wiórek kokosowych,
- 6 posiekanych orzechów włoskich,
- 3 posiekane suszone morele,
- 5 posiekanych migdałów.


Mieszamy wszystko razem i ... zaczynamy rozumieć jak SMAKUJE NIEBO! ;) 

Zaufajcie mi- można się zakochać! ;)

Życzę smacznego!



Pozdrawiam serdecznie,

Dietetyczna Mama ;)



P.S.
Zapraszam serdecznie do odwiedzania mojej strony: www.facebook.com/dietetycznamama
Wszystkie te  z Was, które są jeszcze Ciężarówkami zapraszam do czytania wcześniejszych postów (zaczynając od lipca). Znajdziecie tam mnóstwo porad dotyczących żywienia w czasie ciąży oraz przepisy na smaczne, zdrowe i wartościowe potrawy. Zachęcam…. J