czwartek, 20 lutego 2014

Przykładowy jadłospis do wykorzystania w pierwszych czterech tygodniach po porodzie

Drogie Panie J

Pisałam już ogólnie o tym, co jadam w ciągu pierwszych czterech tygodni od porodu. Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam dokładnie jeden z takich dni- czyli mój przykładowy jadłospis J



W zależności od tego, kiedy moja mała Lalunia zrobi pobudkę, jem śniadanie (z reguły jest to między 7:30 a 8:30).

Na pierwszy posiłek serwuję sobie 3 łyżki płatków owsianych (górskich)- zalewam niewielką ilością gorącej wody i odstawiam na 3 minuty, 1 łyżkę amarantusa, 4 suszone morele, 1 łyżeczkę nasion słonecznika, ½ opakowania jogurtu naturalnego, 1 małego banan. Do tego piję kubek herbatki laktacyjnej.



Drugi posiłek staram się zjeść około 10:30/ 11:00. Jest to np. bułka grahamka, jedna połówka z cienką warstwą masła, świeżym szpinakiem i upieczonym przez siebie kawałkiem mięska (moją własną alternatywą dla wędliny), do tego 1/3 papryki, drugą połówkę jem z chudym twarogiem polanym łyżeczką miodu. Do picia- herbatka laktacyjna.



ObiadekJ Trzeci posiłek jadam między 13:30 a 14:00. Może to być np. kawałek łososia (doprawiony ziołami, skropiony oliwą i zapieczony w folii), do tego gotowane ziemniaczki (2 sztuki) i buraczki (2-3 łyżki). Do picia- kompot z jabłek.



Podwieczorek około godziny 16:30- galaretka z bananem, do tego 3 biszkopty. Do picia- herbatka laktacyjna.



Kolację jadam koło 19:00. Może to być np. kromka razowego chleba z pasztetem z wątróbki własnej roboty (palce lizać! Przepis we wcześniejszym postach! J )i liśćmi szpinaku. Do picia- herbatka laktacyjna ;)



Tak to wygląda, moje Drogie. Kolejny jadłospis będzie już troszkę bardziej rozbudowany, bo będzie dotyczył okresu po czwartym tygodniu życia Niuni, kiedy to będę wprowadzać nowe produkty do swojej diety, aby sprawdzić jak toleruje je moja Córunia… J



Pozdrawiam serdecznie! Odżywiajcie się zdrowo! J

Dietetyczna Mama ;)




P.S.
Zapraszam serdecznie do odwiedzania mojej strony: www.facebook.com/dietetycznamama
Wszystkie te  z Was, które są jeszcze Ciężarówkami zapraszam do czytania wcześniejszych postów (zaczynając od lipca). Znajdziecie tam mnóstwo porad dotyczących żywienia w czasie ciąży oraz przepisy na smaczne, zdrowe i wartościowe potrawy. Zachęcam…. J



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz