poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Śniadanie- "palce lizać!"

Moje Drogie, 
przedstawiam Wam moje ulubione śniadanie- OMLET OWSIANY!!! Jest przepyszny, zdrowy, pożywny, doskonały przy problemach z zaparciami oraz zawierający mnóstwo witamin i składników mineralnych! A co najważniejsze, na jego wykonanie nie potrzebujemy więcej niż 10 min!


Oto lista potrzebnych produktów:
- 2 łyżki otrębów (są kopalnią składników mineralnych i witamin!!! Zawierają żelazo, fosfor, wapń, magnez, cynk oraz spore ilości witaminy E, B1, B3, B6 oraz kwasu foliowego, a do tego wszystkiego genialnie regulują pracę jelit i zapobiegają zaparciom! )

- 2 łyżki płatków owsianych (podobnie jak otręby, zawierają mnóstwo witamin i składników mineralnych! Są bogatym źródłem również żelaza, fosforu, magnezu i kwasu foliowego, są też bardzo dobrym źródłem błonnika pokarmowego)

- 1 jajo (produkt ten jest jednym z cenniejszych produktów, które możemy spożyć! Jest doskonałym źródłem pełnowartościowego białka, zawiera mnóstwo witamin i składników mineralnych! Zawiera spore ilości witaminy A i D oraz jest bogatym źródłem kwasu foliowego i żelaza!)

- mieszanka orzechowo- owocowa->  1 łyżka (mieszankę najlepiej zrób ją sobie sama, tak jak ja. Do dużego naczynia wrzucam opakowanie pestki dyni oraz słonecznika, do tego orzechy arachidowe, rodzynki i suszona żurawina- wymieszaj wszystko i Twoja własna mieszanka jest już gotowa! J nie tylko reguluje ona perystaltykę jelit –suszone owoce- ale i dostarcza Ci dobrego białka i dobrych kwasów tłuszczowych- orzechy i pestki)

- gorące: mleko lub woda -1/4 szklanki (sprawi, że płatki napęcznieją i będą dużo smaczniejsze, niż w wersji surowej)

- łyżka oliwy z oliwek- cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych świetnych dla rozwoju mózgu oraz zachowania prawidłowego profilu lipidowego  (tzn. utrzymaniu w ryzach cholesterolu)

-owoce!!! - ja wybrałam borówki (bogate źródło witaminy C oraz antyoksydantów) oraz mango (bogate w błonnik pokarmowy i witaminę C), natomiast Ty możesz wybrać takie owoce, jakie akurat będziesz miała pod ręką (byle świeże!) J

Jeżeli jesteś łasuchem, a gotowe danie wydaje Ci się za mało słodkie- możesz posmarować omlet łyżeczką niskosłodzonego (nie „light”) dżemu o ulubionym smaku ;)


Jak to zrobić? Banalnie proste! :
1) do jednej miseczki wsyp płatki owsiane, otręby i mieszankę orzechowo- owocową i zalej gorącym mlekiem lub wodą (odstaw na 1-2 min),
2) po tym czasie dodaj do miseczki całe jajo i wszystko dokładnie wymieszaj,
3) wlej na patelnię oliwę, następnie przenieś zawartość miseczki na patelnię tworząc placuszek,
4) podsmaż 45 sekund- minutę z każdej strony, następnie przełóż na talerz, dodaj owoce i już!


SMACZNEGO!!!

Pozdrawiam,

Dietetyczna Mama;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz